Eliberare documente de identitate şi călătorie

Titlul de călătorie

În cazul în care paşaportul dumneavoastră a expirat, nu mai aveţi paşaport ori alt document de călătorie puteţi solicita ambasadelor şi consulatelor României eliberarea unui titlu de calatorie.

Titlul de călătorie foloseşte EXCLUSIV pentru întoarcerea în România.

Valabilitatea titlului de călătorie nu poate depăşi 30 de zile.

La depunerea cererilor pentru eliberarea unui paşaport simplu, solicitanţii predau titlul de călătorie expirat.

ATENTIE! Pentru a putea calatori din nou in strainatate este necesar ca in perioada sederii in Romania sa indepliniti demersurile pentru obtinerea unui nou pasaport simplu electronic.

Documente necesare eliberării titlului de călătorie:

a) cererea completată şi semnată de solicitant;

b) paşaportul anterior, dacă acesta există.

Daca paşaportul anterior a fost pierdut sau furat, trebuie să depuneţi, în original:

a) atestatul poliţiei eliberat în urma declaraţiei de pierdere sau furt;

b) declaraţia privind împrejurările pierderii paşaportului.

c) un document de identitate, cu fotografie, eliberat de autorităţile române (buletin de identitate, carte de identitate, permis de conducere auto, livret militar)-original si copie xerox.

În cazul în care nu posedaţi un un document românesc de identitate este necesară identificarea dumneavoastră în România. Operaţiunile de identificare se efectuează de către ambasadă sau consulat.

 

Titluri de calatorie pentru copii născuţi în străinătate:

Copiii născuţi în străinătate, care au cel puţin un părinte cetăţean român, sunt cetăţeni români.

Pentru a se deplasa in Romania, misiunile diplomatice şi oficiile consulare eliberează, la cererea părinţilor, un titlu de călătorie; în acest sens se vor prezenta la sediul ambasadei/consulatului ambii părinţi (daca ambii sunt trecuţi în actul/certificatul de naştere al copilului), cu urmatoarele documente:

a) paşapoartele / cărţile de identitate româneşti ale părinţilor (aflate în termen de valabilitate);

b) certificatul de nastere al copilului, eliberat de autorităţile străine şi in care sunt inscrişi părinţii. Certificatul respectiv trebuie să aibă aplicată apostila Convenției de la Haga, obținută de la Passport Office.

Documentele vor fi prezentate în original și copie.

ATENŢIE! Nu sunt valabile certificatele de naştere în care nu au fost trecuţi părinţii.

In cazul în care numai unul dintre părinţi este cetăţean român, acesta se poate prezenta singur la ambasada/consulat, prezentand pe lângă documentele menţionate mai sus, declaraţia autentificată la autorităţile locale a celuilalt parinte privind acordul acestuia pentru eliberarea titlului de călătorie in Romania, apostilată/legalizată conform practicii locale.

ATENŢIE! Documentul eliberat în condiţiile de mai sus este valabil numai pentru o călătorie in Romania. In vederea reîntoarcerii în străinătate, va trebui transcrisă naşterea copilului in Romania şi obţinerea unui certificat de nastere românesc, pe baza căruia va fi eliberat paşaportul cu care va putea iesi din ţară.

Înscrierea naşterii copilului în registrele de stare civilă româneşti se poate realiza şi la ambasadele şi consulatele României, cu eliberarea certificatului de naştere aferent.

PREZENȚA SOLICITANTULUI, INDIFERENT DE VÂRSTĂ, ESTE OBLIGATORIE ÎN SCOPUL PRELUĂRII FOTOGRAFIEI DIGITALE. 

Serviciile consulare sunt efectuate în baza unei programări prealabile pe care o puteţi obţine accesând portalul www.econsulat.ro. La solicitarea online de programare vor fi atașate copiile scanate ale documentelor justificative. În ziua programării rugăm să prezentați documentele justificative în original și copie xerox. 

Acest serviciu este scutit de taxe consulare!